Wednesday, September 29, 2010


Dva gradića su vrlo blizu Bhimtala,  Kathgodam i Haldvani (Haldwani). To su gradići koji se praktično sastoje od nekoliko ulica i bili su seoca sve dok nije napravljena željeznica. Poslednja stanica indijske željeznice je Kathgodam, odatle se ka Himalajima ide kolima (konjima, kravama, psima, rikšama, motorima –nisam vidjela da uprežu miševe i mačke, ostalo je sve tu).
New Delhi, Mohan Nagar, Ghaziabad, Babugarh, Gajraula, Joya, Moradabad, Rampur, Bilaspur, Rudrapur, Lalkuan, Haldwani, Kathgodam i Bhimtal.
To su gradovi i gradići kroz koje smo prošli na putu. Zvuče bajkovito, ali nisu ni približno bajkoviti.
Svi pričaju o igrama, izgleda da će biti totalni fijasko. Najveći hit, svi timovi koji učestvuju na igrama su imali komentare na higijenu, uslugu, nedostatak ovoga I onoga, i jedan od ministara (ili već neka velika faca u Indiji) je rekao da o tome ne treba razgovarati, da su standardi u vezi sa higijenom u Indiji prosto drugačiji. Hahaahh, kakva glupost!
Indiji će biti potrebne decenije da sredi pitanja higijene, ovdje su ljudi toliko naviknuti na prljavštinu i smeće na sve strane,da ja ne mogu ni da nazrem način da se to izmijeni. Nikako mi ne ide u glavu kako je moguće da im to toliko ne smeta. Danas smo ušle u jednu radnju koja se toliko osjećala na vlagu da niko u Srbiji ne bi ni pomislio da tu otvori butik, nema osobe koja bi tu radila ili kupila nešto. Ovdje to izgleda ne smeta ni ljudima koji tu kupuju (a cijene su iste kao u Srbiji, prodaju zapadnu garderobu I to skupu) niti onima koji tu rade. Momci, njih trojica, sjede i uživaju u zagušljivosti. Prosto mi je došlo da ih pitam imaju li oni nos, išta osjećaju li…
No, to sve što bih ja da pitam ovaj narod po ulicama ne može se ni nabrojiti. Ali, džaba mi, niti me oni razumiju (engleski im je vrlo oskudan) nit bih ja imala živaca da im objasnim na šta sve mislim.
Najčudnije od svega je što su samo dijelovi gradova takvi, iza tog haosa, smrada i prljavštine samo izroni savršeni park, dvorište škole, hotel, privatna kuća sa sjajnom baštom. Bajkovito… Kako ne požele tako nešto i za sebe?
Ma, da preformulišem, kako neko nije krenuo da ih krvnički kažnjava i da uvodi red silom? Baš me zanima da li je iko pokušao to da uradi.
Ustvari, šta se ja šokiram, Klisa izgleda isto ovako, samo je upadljivo manja.

No comments:

Post a Comment